Međunarodni sajam hrane, pića i opreme je regionalna smotra prehrambenih proizvoda namenjenih tržištu, pripremljenih po tradicionalnim receptima, na tradicionalni način. Reč je o nacionalnim specijalitetima, proizvodima karakterističnim za uža geografska područja, najčešće ručne izrade i od organski gajenih sirovina.
Manifestacija afirmiše tradicionalne proizvode kao prvorazredne tržišne i izvozne artikle, koji treba da postanu i nezaobilazni element turističke ponude. Radi se o proizvodima sa zaštićenim geografskim poreklom ili onima čija se zaštita preporučuje.
Cilj je utemeljenje robne marke etno proizvoda, odnosno brendiranje tradicionalnih proizvoda.
Beogradski sajam – Pokretač privrednih dešavanja
Tradicija duža od sedam decenija, duh modernog vremena i opredeljenje da uvek bude u žiži privrednih dešavanja, učinili su Beogradski sajam najvećom i najuspešnijom sajamskom institucijom u Srbiji i jugoistočnoj Evropi. Posredstvom svojih manifestacija Beogradski sajam je u Beograd i Srbiju „doveo“ nebrojeno mnogo svetskih proizvođača iz različitih oblasti i privrednih grana, predstavio niz najaktuelnijih tehnologija i proizvoda vrhunskog kvaliteta, a nisu retkost ni svetske premijere.
Vrhunski način organizovanja priredbi i nivo usluga koje pruža omogućili su brojnim manifestacijama da budu primljene u različite ugledne svetske organizacije i asocijacije. Znak Međunarodne unije sajmova – UFI, nosi šest velikih manifestacija – sajmovi građevinarstva, tehnike, nameštaja, knjiga, turizma i energetike. Sajam automobila član je Međunarodne organizacije proizvođača automobila – OICA.
Pored toga što pripada Asocijaciji sajmova jugoistočne Evrope (EASE), Beogradski sajam je i član Centralnoevropske asocijacije sajmova (CEFA).
Ne treba zaboraviti ni da je Beogradski sajam poslednjih godina modernizovao većinu hala, a da je i čitav otvoreni prostor potpuno preuređen i pretvoren u savremeno i prijatno „mesto susretanja“, što je i moto ove kuće. Veoma važna „investicija“ Beogradskog sajma je stvaranje i negovanje partnerskih odnosa sa izlagačima i posetiocima. Ovo je trajna orjentacija, jer je stav čitavog kolektiva da uspešan biznis čine i stvaraju ljudi, što znači da su u osnovi svakog dobrog posla saradnja i poverenje.